"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

søndag 23. november 2014

PÅ BEDRINGENS VEI - Marie Sabine-Roger

Verdens beste bøker: Bøkene til Sabine-Roger. 
PÅ BEDRINGENS VEI har jeg lest før, men måtte unne meg et gjensyn. Den er lettlest og kjapp, så det gikk på noen få timer. 

Nå skal jeg få mannen min til å lese den også. En sånn opplevelse må deles med så mange som mulig.

Vi møter Jean-Pierre (67). Han har havnet på sykehus etter å ha blitt fisket opp av Seinen. Hvordan havnet han der?

Jean-Pierre er en sær gammel gubbe, men han er egentlig raus og tolerant. Og det ser vi når han i løpet av sykehusoppholdet møter personer som han normalt ikke ville hatt i sin omgangskrets. 

Boken viser hvordan vi mennesker kan omgås på en grei måte hvis vi bare er litt tålmodige og rause med hverandre.

I tillegg er det utrolig mange morsomme observasjoner og kommentarer i denne boka. For eksempel slik Jean-Pierre beskriver seg selv litt ut i puberteten:

"Jeg var endelig blitt mann, det manglet bare noen små detaljer. Som for eksempel bruksanvisningen."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.