"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

lørdag 8. november 2014

HEMMELIGHETER - Kate Morton

Jeg har lest litt av Kate Morton før, og det er ganske OK bøker. Denne her er også grei nok, men du og du så lang! Jeg har hørt på den som digibok i dagesvis, og underveis har jeg rukket blant annet å vaske badet, bake brød, rydde i hagen, lage opptil flere middager, og ikke minst; å sovne fra den i senga. Men det er deilig å bli lest for.

Boken handler om Dorothy, Vivien og Jimmi som bor i London under 2. verdenskrig. Og den handler om Dorothys datter Laurel som nå (2011) er en kjent skuespiller. Og den handler om at Laurel så moren drepe en ukjent mann! Det var i 1961, og hemmeligheten har hun bevart helt til nå. Men nå er moren døende, og Laurel håper å få avsluttet og lukket dette kapittelet i sitt liv før moren er borte for alltid og tar sin historie med seg.

Historien som fortelles er fiffig, men faktisk så forsto jeg plottet ganske tidlig. Men for all del; historien fortelles fint, og det var absolutt ikke bortkastet tid å bruke timesvis på denne boken. Den forteller også litt om livet i UK under krigen. Det var etpar ting som ikke helt stemte i denne historien, og da blir jeg litt irritert. Men jeg får se stort på det. Historien er på en måte veldig koselig, selv om det er krig og mord involvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.