"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

onsdag 27. november 2013

En mann ved navn Ove


En mann ved navn Ove
av
Fredrik Backman






Å kjære vene, for en bok!!
Jeg leste den høyt for mannen min, og vi elsket den begge to.

Hovedpersonen Ove er 59, har mistet kona si og jobben, og skal ta livet av seg. 
Og jeg lo så jeg hylte!

Men jeg må også si at jeg gråt. Jeg gråt og lo om hverandre, og har ikke hatt denne opplevelsen siden jeg så BLOMSTER AV STÅL på kino en gang på 80-tallet.

Ove har nok Aspergers, men til tross for at han har et til tider anstrengt forhold til omgivelsene, er han også en utrolig smart og løsningsorientert mann.

Det skjer så mye utrolige ting i denne boken at du vil ikke tro det! Du MÅ lese den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.