"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

mandag 25. november 2013

CeeCee Honeycutts reddende engler


CeeCee Honeycutts reddende engler
av
Beth Hoffman







Dette var en veldig hyggelig bok å lese, selv om den omhandler alvorlige sider i livet.
Handlingen foregår i Sørstatene, USA på 60-tallet. Hovedpersonen CeeCee hadde altså sin barndom omtrent samtidig som meg.

Bak på boken står det:
"BLOMSTER AV STÅL møter BARNEPIKEN i denne sørstatsromanen som gnistrer av humor, varme og kvinnelig visdom."

Dette var veldig godt beskrevet. Jeg elsket Blomster av stål (Steel Magnolias) da  den gikk på kino, og Barnepiken var ikke dum den heller.

Her er noen gode sitat fra boken:

"Pappa sto askegrå i ansiktet og stirret mot huset. Et lite, glødende øyeblikk var blikket hans låst i mitt. Tusen usagte ord hang i luften mellom oss."

Og dette er flott:

"Jeg vet vi har samme sol over Ohio, men solen virker større her. Alt virker større."
Hun spisset munnen og tenkte over det en liten stund. 
"Kanskje bare øynene dine er mer åpne."

Og til slutt disse flotte ordene:

"Det er det vi mener om oss selv som bestemmer hvordan andre oppfatter oss."

Jeg anbefaler dere å lese denne boken. En skikkelig flott bok for voksne damer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.