"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

mandag 4. november 2013

Adam og Eva


Adam og Eva
av
Arto Paasilinna



Enda en morsom bok fra Arto Paasilinna. 
Min favorittbok av denne forfatteren er og blir "Kollektivt selvmord", men denne historien om batterioppfinner Adam og hans gode hjelper Eva er også underholdning på høyt nivå.

Det som blir ekstra morsomt er at jeg i årevis hadde en jobb i en industribedrift hvor vi hadde kontakt med mange av de samme firmaene som batterifirmaet til Adam har kontakt med. Dette var min verden!

Forfatteren latterliggjør mange sider av samfunnet; politikere og businessfolk, og folk flest. Men det er gjort med litt kjærlighet, og totalen er at han skaper personer vi liker veldig godt. Til og med Kong Harald er med i denne boken! Artig.

Anbefales. 
(Jeg har hørt den som digibok.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.