"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

tirsdag 26. november 2013

NOE TIL BESVÆR


NOE TIL BESVÆR
AV
MARK HADDON




Dette er den andre boken jeg leser av denne forfatteren. Jeg synes han skriver klokt om vanlige mennesker og om hvor UVANLIGE vi alle er.

Handlingen foregår i en vanlig familie (mor, far, to voksne barn) i tiden rundt datterens bryllup. Alt kunne selvsagt vært fryd og gammen, hvis bare ikke faren i familien tror han har fått føflekkreft og går helt av skaftet, moren har en elsker (noe resten av familien oppdager), den gifteklare datteren begynner å tvile på om hun gifter seg med riktig person, og sønnen prøver å forsone seg med at han er og blir homofil, og det må familien hans vel for søren akseptere snart!

Jeg anbefaler virkelig denne boken, og har bestilt en bok til av samme forfatter på biblioteket. MARK HADDON, husk denne forfatteren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.