"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

fredag 6. desember 2013

Den store bryllupsfesten


Den store bryllupsfesten
av
Alexander McCall Smith


Det er ikke ofte jeg leser en bok mer enn én gang (- bortsett fra Jane Austens bøker selvsagt!), men etter å ha lest et utall flotte bøker i det siste følge jeg allikevel et behov for en dose McCall Smith. 

Og da hadde jeg valget mellom å kjøpe en av de nyeste på engelsk på nettet, eller ta den nyeste de hadde av ham på biblioteket. Som jeg selvsagt har lest før. Men selv om jeg husket hovedhistorien, så er de underfundige betraktningene til forfatteren verdt å lese flere ganger.

Denne boken er så fylt av kjærlighet og omsorg, både mellom mennesker og til Botswana og Afrika. Og det passet bra å avslutte denne boken idag. Idag, da vi fikk vite at Nelson Mandela ikke lenger er blant oss. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.