"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

tirsdag 22. oktober 2013

EN AVTALE MED LIVET


En avtale med livet
av
Cecelia Ahern




Jeg har ikke lest noe av Ahern førog ble ganske overrasket over å møte på fantasy/overnaturlighet i boken. For det er virkelig noe jeg HATER!!! 

Men så var det jo det da, at boken er morsom, hovedpersonen Lucy er KJEMPEmorsom. Og snill. Og ei likanes jente, så jeg måtte bare lese boken ferdig.

Så da gjorde det ikke noe om det som skjer i boken er søkt, og personen LIVET som virkelig har en viktig rolle her ikke er helt av kjøtt og blod (eller er han??).

Jeg kommer (mot min vilje) til å lese mange flere bøker av Cecelia Ahern. Skikkelig gøy! Og egentlig også ganske alvorlig.

Passer kanskje best for damer i alderen 20-40? Men jeg er over 50 og likte den godt.

Hovedpersonen Lucy har rotet til livet sitt på alle måter, og har viklet seg inn i løgner og selvbedrag. Hvordan skal hun komme seg ut av dette igjen? Hun har det ikke så bra, selv om hun luller seg inn i en liten verden der få slipper inn. Hun går på jobb, mistrives der, går på trening hver dag etter jobb (noe som sikkert holder henne oppe både psykisk og fysisk), og unngår å dele noe av seg selv med sine nærmeste. Det er enklest sånn. Så ser de ikke hvor ille hun har det.

For hun tror hun har skylden i elendigheten selv, men i virkeligheten har hun vært skikkelig uheldig, har prøvd å gjøre de beste utav det. Men har bare viklet seg inn i mer trøbbel.

Og hvis ikke LIVET hadde kommet og hjulpet henne kunne dette gått galt. 

Men det går bra :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.