"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

søndag 26. januar 2014

Mysteriet i Mercy Close



Mysteriet i Mercy Close
av
Marian Keyes





Dette er en morsom detektiv-historie full av humor og romantikk. En kvinnelig privatetterforsker, Helen, har problemer med å få endene til å strekke til, og får ikke livet til å gå helt i hop. 

Så får hun en sak i fanget som er ganske spennende. Her er det ikke blod og gørr, men mye artig som skjer før løsningen kommer både for saken og for livet til Helen.

Her er etpar sitat fra boken:

"Jeg trodde ikke på frykt; jeg trodde det bare var noe som menn hadde funnet opp for å få alle pengene og alle de beste jobbene."

Og dette beskriver Helen  sitt forhold til psykologen sin:

"Hun vandret fjellstøtt ved siden av meg gjennom det steinete, røyksvarte marerittet. Hun klarte ikke å hindre meg i å snuble og falle, hun kunne ikke gi  meg noe for smerten, men hun oppmuntret meg til å fortsette."


Jeg har oppdaget at det er skrevet hittil 5 bøker om den irske familien Welch, hvor Helen er en av døtrene. Så nå har jeg bestilt den første, Vannmelonen, på biblioteket. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.