"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

fredag 24. januar 2014

PÅ ØYA


På øya
av
Tracey Garvis Graves




Dette er en litt spesiell bok. Første del av den handler om to veldig forskjellige mennesker som strander på en øde øy. 
Det er jo et helvete. Og første del av boka holdt på å ta knekken på meg. Jeg fikk helt panikk når jeg ble dratt inn i livet de var tvunget til å leve over forholdsvis lang tid. Jeg fikk nesten ikke puste. 
Men så skjønte jeg at det nærmet seg en løsning, og var veldig spent på hva i all verden RESTEN av boken da ville handle om? Å bli reddet ville jo løse alt!?! 

Men å bli reddet var bare starten på nye problemer. Hvordan vender man tilbake til livet og hverdagen når en har levd lang tid under ekstreme forhold og har måttet forholde seg til bare ett eneste annet menneske dag etter dag. Natt etter natt.......

Jeg likte boka veldig godt, og det er en kjærlighetsroman, men den handler jammen om mye, mye mer også. Jeg håper du vil lese den. Uforglemmelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.