"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

fredag 24. januar 2014

Fugletribunalet


Fugletribunalet
av
Agnes Ravatn



Agnes Ravatn. 
Jeg lurer på om ikke dette blir et stort navn i media/litteratur i årene framover. Hun er en dame med vett mellom ørene, har jeg fått med meg. Snart ser vi henne i Nytt på Nytt, kanskje? 

Men hva synes jeg om boken? Joda, ikke så verst. Det er den merkeligste spenningsromanen jeg har lest. Da jeg var ferdig trodde jeg at jeg ikke likte boken i det hele tatt. Men så satt liksom historien i kroppen allikevel. Den var så norsk og nær, og litt av en psykisk påkjenning. Puh. Vet ikke om jeg orker å lese flere bøker av henne. Men jeg er litt sugen på det også...........

Storyen er at en dame fra TV-ruten får sparken og en psykisk knekk etter å ha gjort en skikkelig tabbe.

Hun tar jobb som hushjelp/gartner hos en mann som lever alene og som tydeligvis har store psykiske problemer. 

Disse to skakkjørte sjelene finner hverandre iløpet av sommeren de tilbringer sammen, og tror du dette blir en skikkelig happy ending love story. I think NOT!!!

(Boken er ganske tynn og lettlest. Anbefales. Tror jeg.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.