"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

onsdag 15. januar 2014

Kjærlighet og sommer


Kjærlighet og sommer
av
William Trevor


Tja, dette var vel ikke egentlig boken som falt helt i smak hos meg. Men jeg liker jo best bøker med snert og tempo. Det er nok ikke den type bøker Mr. Trevor skriver. Dette står bak på boken:

"Han beskriver både de to hovedpersonene og resten av landsbyens persongalleri med en særegen innlevelse. Den skarpskårne og følsomme prosaen viser oss alt som foregår i og mellom menneskene, i en liten irsk landsby der tilsynelatende ingenting hender."

Det ble litt for dystert og kjedelig for meg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.