"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

lørdag 23. mars 2013

ROSA ELEFANTER


Rosa elefanter
av
Karin Brunk Holmqvist 




Som i de to andre bøkene jeg har lest av Holmqvist (Potensgiverne og Sirile gentlemen) skriver hun lettlest, med lun humor og med et spennende persongalleri.

Disa er en gammel hippi på 70 som har flyttet hjem til barndomshjemmet i en liten bygd i Österlen. Der har de jevnaldrende Selma og Artur bodd i hele sitt liv, og disse tre har levd på forskjellige liv som overhodet mulig. 

I tillegg har et usympatisk religiøst par kjøpt et av de tomme nabohusene, og der skal det visst foregå et svært vekkelsesmøte! Hvordan skal dette gå??

Jeg slappet av og koste meg med boken, men synes av og til at det var vanskelig å henge helt med i historien(e). Følte liksom at boken bar preg av hastverksarbeid. 

Men duverden; her møter en seg sjøl og familie og venner i døra. De fleste figurene er lett gjenkjennelige, og en liker dem! Les og kos dere! Superlett og deilig underholdning.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.