"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

mandag 11. mars 2013

SMÅ SITRONER GULE


Små sitroner gule
av
Kajsa Ingemanson






Lydbok: Da jeg hadde hørt 10 minutter av denne boken, så synes jeg det jeg hørte lød veldig kjent. Og etterhvert skjønte jeg jo at jeg hadde lest boken før. Ojsann, ikke en tittel eller bok som hadde festet seg så godt.
Og det er ikke så rart, for dette er ingen stor bok. Innholdet er "etter boka" for en bok beregnet på unge, voksen damer; mislykket kjærlighet, fest, sorgfri tilværelse, økonomiproblemer, osv.

Men boken er også litt dypere. Alt er nemlig ikke som en skulle tro ved første blikk. Menneskene hovedpersonene (Agnes) har rundt seg har andre sider enn det Agnes tror. Mennesker kan jo utvikle seg og/eller påvirkes av verden rundt seg. På godt og vondt.

Boken er grei tidtrøyte, og jeg har kost meg med den. Igjen.
Det er visst laget film av den også, og selv om den har fått dårlig kritikk, så kunne jeg godt tenkt meg å se den. 

Boken anbefales som grei ferielektyre eller noe sånt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.