"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

søndag 27. april 2014

HJEMME av Bill Bryson


HJEMME
av
Bill Bryson


Å kjære vene! Hvorfor har jeg ikke oppdaget Bill Bryson før??! Han skriver om alt sånt jeg elsker; språk, historie, Great Britain, og med glimt i øyet.

Utenpå boken står utdrag fra anmeldelser;

"Uendelig facinerende"
"En sammenhengende glede"
"Usedvanlig underholdende"

Her får vi innblikk i verdenshistorien, riktignok hovedsaklig om Storbritannia og USA, men også om hva som har skjedd andre steder de siste 300 år.

Her er det fullt opp av fakta som jeg er glad jeg nå ikke har gått glipp av. Men duverden så lang tid det tok å lese denne tykke boken! For jeg måtte jo Google HELE tiden! Jeg måtte se bilder av det han beskrev, se hvor i verden stedet lå, hvordan menneskene han skrev om så ut, osv....

Så som sagt; er du glad i viktige og mindre viktige fakta av alle slag, skrevet med kjærlighet og veldig mye glimt i øyet, så LES LES LES!


Bill Bryson
- en kjernekar, ser du vel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.