"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

lørdag 19. april 2014

Når gjøken galer



Når gjøken galer
av
Robert Galbraith
(J.K.Rowling)





Harry potter-forfatteren har skrevet en kjempefin bok her! Dette er midt i blinken for meg. En detektiv som er en ex-helt, men som har problemer både sosialt og økonomisk, men som innerst inne er en kjernekar.

Han får en ny sekretær som er kvikk og flink og en ressurs for ham. 

Handlingen foregår i London, og jeg er litt kjent der, så jeg klarer å følge med på mange av stedene som blir beskrevet.

Min anglofile side får også utfolde seg når forskjellige miljøer beskrives. Dette er kos!

Jeg antar Rowling skal skrive flere bøker om detektiven Cormoran Strike. Jeg gleder meg!

(Og jeg håper bøkene blir filmet, for igår så jeg absolutt siste episode av Poirot, så nå er den helten død. Jeg trenger en ny!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.