"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

torsdag 27. mars 2014

Verdt å vente på


Verdt å vente på
av
Jill Mansell



Som vanlig skriver Jill Mansell drivende godt. Her er det ikke noe "speed reading" fra min side, nei. Jeg vil ha med meg alle ord og vendinger. Her er det underfundigheter, alvor og skjemt i annenhver setning. 

Historien denne gang handler om Cloe (ca 30) som jobber som sjåfør.  Hun har blitt en flott og trygg dame, men da nabogutten Johnny flytter hjem for å overta huset etter faren, dukker vonde minner opp. Barndommen til Cloe var ikke så fin. Blant annet fordi Johnny og vennene mobbet henne.

Vi møter et stort persongalleri, og Mansell beskriver dem så godt. En blir skikkelig kjent med dem, og en kan ikke unngå å like dem, til tross for at hele gjengen absolutt ikke er perfekte mennesker.

Dette er en skikkelig feelgood bok. En intelligent jentebok, perfekt for en dag i solveggen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.