"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

torsdag 20. mars 2014

En ettermiddag om høsten


En ettermiddag om høsten
av
Mirjam Kristensen




Norsk bok. Boken handler om et ungt, gift par som er på ferie i New York. Rakel og Hans Olav. Mens Rakel er på toalettet, forsvinner Hans Olav. Kjipt.

Denne historien kunne jo ledet til en skikkelig thriller, spennende ting kunne skje i NY, forklaringen på forsvinningen kunne vært overraskende og godt uttenkt.

Men hva skjer? Jo; ingenting. Hans Olav er forsvunnet, og Rakel oppfører seg utrolig rart. Riktignok kommer Hans Olavs foreldre og bror over for å være med å lete, men vi hører ikke noe om UD eller politiets innsats for å finne fyren. I tillegg er broren sinna på sin forsvunnede bror. Seriøst??! Hva er dette for en tam og rar historie?


Så som dere forstår likte jeg overhodet ikke boken, men det ER noe positivt å bemerke: Forfatteren skriver på en måte som gjør det utrolig lett å lese boken!! Faktisk leste jeg den ut på 2,5 time !  Jeg kunne bare la blikket gli nedover midt på siden og få med meg alt innholdet. Jeg er vanligvis ikke SÅ rask til å lese, men av og til oppdager jeg at språket i en bok er deilig å lese. (Og selvsagt gjorde det jo sitt at det faktisk ikke var så mye interessant å lese på sidene.) Sorry.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.