"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

lørdag 10. oktober 2015

BLONDEHUSET av Heide Bjørnes

Jeg synes dette var en god bok. Den er god på en lun og menneskelig måte. Den er skrevet på en måte som får meg til å tenke på ukebladnoveller, med et høyt tempo og forklarende tekst så en på kort tid skal forstå personene en leser om.

Jeg ble veldig begeistret for persongalleriet i denne boken. Vi møter Mina som eier et stort hus, og her har det flyttet inn mennesker som enten trenger det, eller som Mina trenger. En salig blanding voksne folk. 

Jeg tror dette er boken for folk som har levd en stund, og som har truffet på mange mennesketyper, og sett litt av Norge. Og som har vært på dansegalla!

Her er alvor og humor sammen. En skikkelig lettlest kosebok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.