"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

torsdag 13. august 2015

DA HENRIK HUSTEN KOM HJEM - Bård Nannestad

Denne boken er grei å lese rent språkmessig, men innholdet er jeg litt mer skeptisk til.
Her møter vi Frank og Henrik på 70-tallet engang. De vokste opp sammen, og de hadde hver sin vanskelige familie å stri med. En natt stakk Henrik av, og Frank har ikke sett ham igjen før nå, når de er i 60-åra.

De to mennene har levd to helt forskjellige liv, og det kunne vært interessant nok, men forfatteren blander inn generasjonen FØRs synder og handlinger. Det skal nå påvirke disse herrer som boken handler om. Her er det vikingøkser og tatermord blandet sammen til noe som for meg blir litt rart.

Jeg anbefaler ikke boken, men hvis du vil ha et bittelite dykk inn i menneskers psyke, og kanskje tenke litt over hvordan vi selv er påvirket av generasjonene før oss, så kan er den kanskje litt interessant?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.