"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

onsdag 1. juli 2015

MAORIENES SANG - Sarah Lark


Dette er den andre boken i fortellingen om noen unge damer og jenter som utvandret til New Zealand på 1800-tallet. Nå har vi kommet til 1893, og de unge damene har blitt eldre damer, med mange etterkommere. Det er nå etterkommernes liv vi følger gjennom noen år. Dette er en ganske spennende krønike, samtidig som den forteller historien om både down under og verdenshistorien generelt. Jeg liker den!  Nå er det hovedpersonene Helen og Gwyneiras barnebarn det handler om. Kura-Maro-Tini treffer drømmemannen, men hun er også en habil operasanger og drømmer om å få en karriere. Elaine er praktisk og flink, men får dessverre giftet seg så alt for tidlig med en voldelig ektemann. 
Men som alltid ender hver bok ganske så bra. Også denne gang! 

Da er det bare å vente på at den tredje boken i trilogien kommer. Engelsk tekst er CALL OF THE KIWI. Bøkene er tykke, så jeg orker ikke ta den engelske versjonen. Jeg får vente på oversettelsen.  Da er det nemlig historien om Gloria, Kuras datter det skal handle om.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.