"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

mandag 11. mai 2015

SEKS MISTENKTE - Vikas Swarup

Dere husker Slumdog Millionaire? Samme forfatter, samme rå realisme og underfundige humor.

Jeg liker denne forfatteren. Han beskriver en verden jeg ikke kjenner, og gjør det på en måte så du vet ikke om du skal gråte eller le.

Dette er en krimbok i ypperste klasse, men samtidig en fortelling om mange forskjellige mennesker som helt sikkert kunne levd i India idag. Det er en slags forteller i boken; en oppsøkende journalist som har fulgt den ytterst kriminelle drittsekken og playboyen Vicky Ra gjennom flere år. Når Vicky Rai nå blir frikjent for et mord (korrupsjon, selvsagt!), så er det mange som vil hevne alle hans ugjerninger. Men det er SEKS MISTENKTE i saken, for det er faktisk 6 personer som har skytevåpen i Rais villa den kvelden han blir skutt. Men hvem av dem er morderen? 

Og så fortelles altså historien til disse 6 mistenkte. Hva førte dem til Rais hus den kvelden?

Jeg anbefaler denne boken på det sterkeste. Særlig historien til den mistenkte og enkelt møblerte amerikanske truckføreren som kommer til India er meget underholdende! 
Og garantert; du klarer IKKE å gjette hvem morderen er!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.