"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

søndag 10. mai 2015

JEG SKAL BARE UT I BODEN EN TUR - Bjørn Gabrielsen

Jeg kjente ikke til denne forfatteren fra før, men ble gledelig overrasket. Bjørn Gabrielsen er en fyr med innsikt og humor. Boken handler om å bygge bod, hvorfor vi gjør det, hvordan de kan se ut, osv. 

Men den handler om så mye, mye mer også. Dette er en bok full av psykologi og filosofi. Og humor som sagt. 

Det er mulig forfatteren mest har sett for seg en mannlig leseskare for boken sin ("Legg aldri hammeren lenger enn en kukklengde fra kroppen"), men jeg er nok interessert i redskap og bygging til å synes at denne boken er GENIAL!

Og skulle en tro at en kan sitte og le høyt av forklaringer om hvordan en bod skal bygges?

Hva oppbevarer en i boden?
Boken tvinger leseren til å ta et oppgjør med seg selv i forhold til tingene en eier. Hvorfor gjemmer jeg på dette? Og en ser også tydeligere hvordan verden har forandret seg de siste tiår gjennom forfatterens øyne. 
Boken er superinteressant. Løp og kjøp/lån/les!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.