"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

fredag 13. februar 2015

KOR E ALLE HELTER HEN? - Jan Eggum


Jeg er begeistret for Jan Eggum som artist, og har tilbragt en hel kveld på samme lille pub i Lillesand som ham en gang i forrige århundre. Der viste han seg som en utrolig sympatisk fyr. Så heldigvis kom jeg over denne Innfall og Utfall-boken hans. De underfundige historiene han forteller på scenen er koselige og morsomme. Her er slike betraktninger samlet i en bok. Lettlest og underholdende. Men også veldig alvorlig til tider.

Boken anbefales. Her er ett av de beste "sitatene":

"Jeg leter stadig oftere forgjeves 
etter uegennytten i 
folk som maskerer egoet sitt
som skrikende omsorg
for andre."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.