"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

onsdag 21. januar 2015

EIN VAKKER DAG - Anna Gavalda

Anna Gavaldas bøker er en sikker vinner hver gang! Igjen har hun skrevet en stillfaren bok med eksplosivt innhold. Boken er lettlest og tynn, og det er kanskje like greit, for jeg følte at jeg satt og holdt pusten hele tiden. Samtidig som jeg slappet godt av. En herlig stemning i boken.

Vi  møter fire voksne søsken som skal i et bryllup. Men før de kommer så langt bestemmer de seg for å droppe å være så forbasket pliktoppfyllende og greie; de blir de elleville samnmensveisede ungene/ungdommene igjen for noen timer. Kanskje er dette deres siste sjanse til å bare være hverandres søsken før livet tar overhånd for dem?

Boken er full av kjærlighet, alvor, sårhet, savn, latter og glede.
Riktignok foregår handlingen i Frankrike, og den verden er litt annerledes enn vår her i Norge. Men garantert; du vil føle at du tilbringer noen timer midt i denne søskenflokken mens du leser boken. Må leses!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.