"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

onsdag 15. oktober 2014

PAULS JUL


Paul Løwe er norsk, men bor i New York. Det tror jeg er lurt, for jeg er usikker på om han ville kunnet utfolde seg nok i trauste Norge. For denne herren virker som en slags eventyrfigur som gjør/lager/finner på ting som svever utenfor vanlige folks fantasi. Du kjenner ham kanskje best som Sweet Paul.

Denne tykke, store boken inneholder litt av Pauls egne juleminner, massevis av ting han har skapt, amerikanske oppskrifter, og mange norske. 

Jeg likte boken veldig godt. Det er mye rart som vises fram. Jeg ser for meg Paul sitte ved arbeidsbordet og leke med materialer, farger og former. Også viser han fram hva han har laget. Og så lager han noe nytt. Som en stor unge. Og det funker for meg. En utrolig koselig bok å ha framme nå i førjulstiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.