"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

fredag 10. oktober 2014

ET BORD PÅ QUENTINS - Maeve Binchy

Jeg elsker disse bøkene til Binchy. En treffer på massevis av mennesker, og en blir så glad i hele persongalleriet. Bøkene hennes handler om klokskap, mennesker som hjelper hverandre, kjærlighet og vennskap. Også i denne boken.

Hovedpersonen er Brenda, som driver den vellykkede restauranten Quentins. Historiene til mange av de menneskene som er kunder eller ansatte på restauranten fortelles her. Livene og historiene deres flettes inn i hverandre.

Denne boken er ikke den beste jeg har lest av Binchy, men den var varm og god å lese etter å ha lest boken om slaveri rett før. Min ferielektyre i Juan les Pins oktober 2014. Et godt minne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.