"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

mandag 24. oktober 2011

Maiblomst



Forfatter: Chris Fabry





Denne boken leste jeg iløpet av et døgn. Og den har liten skrift, altså! Men da jeg hadde lest den første halve siden var jeg fortapt. Jeg MÅTTE vite hvordan denne historien utviklet seg. Og det fort!

Her er det forlaget skriver:

"Maiblomst er ni år og reiser rundt i en bobil sammen med faren sin. En dag kommer hun forbi en savnetplakat. Jenta på plakaten ble bortført som toåring – Maiblomst ser til sin forskrekkelse at bildet er av henne selv!


Spørsmålene tårner seg opp: Er Maiblomsts pappa virkelig hennes far? Hva har skjedd med hennes mor?

Oppdagelsen får Maiblomst til å lete etter sannheten om faren, om moren han sjelden har snakket om, og om seg selv.
Men da farens fortid innhenter dem, trekker krefter utenfor hans kontroll dem tilbake mot Dogwood i Vest-Virginia. Avsløringene blir en ferd på en svingete vei, en reise som vil endre livet deres for alltid." 



Denne boken lånte jeg på biblioteket, og oppdaget til min forundring at det sto at den var i kategori "religiøs" på omslaget. Jeg vet mange amerikanere er hakket mer religiøse enn.........meg iallefall, så jeg reagert ikke så mye på det. Det var medmenneskelighet og menneskers adferd som var hovedtemaet her, etter min mening.

Og var boken god??! Ja, gjett om!
Jeg tok meg i å sitte og holde pusten da det nærmet seg slutten. Anbefales på det sterkeste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.