"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

fredag 2. mars 2012

LOTTOMILLIONÆREN - Patricia Wood





Igjen har jeg funnet en deilig bok. Jeg har frest igjennom den på rekordtid. Den er riktignok lettlest, men jeg MÅTTE bare få vite hvordan denne historien ville ende.

Hovedpersonen Perry er sein. Han har en IQ på 76, og oppfatter ikke alt på samme måte som folk flest. Heldigvis for ham, vil jeg nesten si. Men selv synes han det er dumt, for han har slitt litt i livet sitt.

Mennesker er noen fæle dyr. Er det sånn at ved å trykke andre ned i søla, så føler en seg bedre selv? Det kan virke sånn.

Men alle er ikke like ille, og Perry har virkelig vært heldig med bestemoren sin. Hun lærer ham viktige ting som hjelper ham videre i livet. Men en bestemor lever jo ikke evig. Når dagen kommer da Perry må stå på egne ben, så skjer det han har drømt om lenge; han vinner på LOTTO! Men er det en lykke for ham? Duverden for noen problemer han får.

Perry har heldigvis noen venner han kan stole på. De hjelper ham, og jo mer hjelp han trenger, jo mer blir Perry og vennene sveiset sammen. 
Og så viser det seg at det snur litt, for jammen er Perry en ressurs for sine venner også. 

Boken handler om vennskap, svik, svakhet og styrke. Og kjærlighet, kjærlighet, kjærlighet.
Jeg håper du vil lese den. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.