"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

onsdag 17. september 2014

Den fantastiske....




Den fantastiske reisen til fakiren 
som gjemte seg i et IKEA-skap
av 
Romain Puértolas


Dette var en artig liten sak. Jeg hørte den som lydbok, og har kost meg i noen timer. Boken er ikke så lang. Men den forteller allikevel en utrolig historie.
Her møter vi en indisk fakir, en elskovssyk fransk dame, en usympatisk taxisjåfør, flyktninger på vei fra Afrika til UK, en rik kjendis, en hund, drittsekker og kjernekarer/-kvinner.
Og et IKEA-skap, selvsagt. Les eller lytt og la deg underholde. Et skikkelig eventyr!

Forfatteren er fransk, og har foreløpig bare gitt ut denne
boken. Men det kommer en ny bok på nyåret 2015. Den 
skal jeg selvsagt lese!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.