"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

lørdag 2. august 2014

Sonjas siste vilje


Sonjas siste vilje
av
Åsa Hellberg




Dette ser ut som en skikkelig frisk og artig bok, gjør det ikke? Et fint cover.
Innholdet er LITT mer kjedelig. Boken handler om 3 venninner i 50-åra og ei på 48. De er enslige, og har forskjellige utfordringer i livet. Men de har holdt sammen som gode venner i alle år, helt til Sonja dør. Da blir livet til de andre snudd opp ned, for Sonja visste hun skulle dø, og hun har lagt planer for venninnenes fremtid.......

Dette høres artig/makabert ut? Vel, det er ikke akkurat den beste boken jeg har lest. Den inneholder masse sex, usannsynlige sammentreff, og mye annet rart. 

Åsa Hellberg har vært flyvertinne og er nå coach. På nettet fant jeg ut at hun hadde (har?) et langt forhold til en fyr hun VISSTE var utro. Men hun skulle visst helbrede ham for sex-avhengigheten hans. Sykt! Glad jeg ikke trenger å gå til henne for å få coaching.

Men  boken har absolutt underholdningsverdi. Jeg leste den som Ebok på én dag. Skikkelig avslappende sommerlitteratur. 

Det har kommet iallefall en oppfølgingsbok til denne her, men den vet jeg ikke om jeg gidder å lese. Men Hellberg har gitt ut en bok i år. Den har fått god kritikk. Den skal jeg prøve!


Vil du ha lettlest virkelighetsflukt, så er denne boken helt OK.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.