"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

lørdag 12. juli 2014

Høyt henger de

IKKE lest ferdig
(Med god grunn!!)

Høyt henger de
av
Lene Lauritsen Kjølner



Huff og huff. Nå har jeg kastet bort en times tid på denne boken, og nå er det nok. Den har av uforklarlige grunner fått mange gode kritikker, men det får den IKKE av meg!!

Dette er en krimbok, og i starten av boken finner en kvinne et lik som henger ved en hytte. Vi skjønner jo selvsagt at ettersom det er en krimbok, så er dette et mord, og jeg har stor tro på denne historien!

Men duverden, hvor skuffet jeg ble! Kjølner skriver ikke godt. Det hun skriver er ikke slik virkeligheten er. Hun beskriver for eksempel politiets arbeid, og hvordan de snakker med henne. Sånn foregår det absolutt IKKE. Jeg har vært vitne i en fillesak selv, og ble imponert over hvor proffe og lite meddelsomme politiet er. Hvor alvorlig de tar jobben sin.

I denne boken kommuniserer hun med politiet som om de er en gjeng på kaffeslabberas!

Hun klarer også å skrive at Machu Picchu ligger i Mexico! I en bok?! Ærlig talt. Har hun ikke Google??

Nei, her følte jeg at jeg satt og leste en dårlig skolestil. Sånt kaster jeg ikke bort tiden på. De som gir ut sånne bøker uten å hjelpe forfatteren med å luke bort de verste blemmene skulle skamme seg!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.