"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

onsdag 17. juli 2013

Daughter-in-Law av Johanna Trollope


Daughters-in-Law
av
Johanna Trollope




Dette er den første boken jeg leser av denne forfatteren, men jeg har allerede bestilt en til på biblioteket. For dette var en knallfin bok!

Den er på engelsk, og jeg har ikke funnet noen av Trollopes bøker oversatt på biblioteket, så da får jeg ta det de har.

Jeg kjenner ikke så mye til forfatteren, så jeg får google henne litt, tror jeg. For  hun må være en klok dame som forstår hvordan vi mennesker er skrudd sammen.

De fleste av oss, som hun sier i en videosnutt på siden sin, er eller har en svigerdatter. Eller iallefall har all verdens kvinner en formening om forholdet svigermor/svigerdatter.

"When you've dedicated your life to your children, what happens when they grow up?"


Jeg synes boken tar for seg så utrolig mange sider av det å vokse opp, det å bli eldre/gammel, og hvordan vi skal klare å leve sammen uten å slite hverandre ut.

Hvis du orker å lese engelsk, så anbefaler jeg virkelig denne boken. Den er ganske lettlest, så du henger godt med selv om noen flotte engelske ord var ukjente for meg.


Jeg gleder meg til å lese mer av Joanna Trollope!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.