"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

søndag 23. juni 2013

Harold Frys utrolige pilegrimsferd


Harold Frys
utrolige pilegrimsferd
av
Rachel Joyce


Dette var en fin bok! Jeg trodde egentlig at det var en morsom, lettlest bok, men der tok jeg feil. 

Harold er pensjonist og lever et isolert og kjedelig liv sammen med kona. Men en dag kommer et brev......

Harold legger ut på en fottur på langs av England, og på sin vei møter han mange typer mennesker. 

Da jeg var ferdig med siste side i denne boken, så satt jeg igjen med et inntrykk av å ha vært innom hele spekteret av mellommenneskelige forhold. Og møtt alle slags mennesketyper. Alle sinnstilstander, alle gode og dårlige sider ved et den menneskelige natur er tilsynelatende nevnt i denne boken.

Og jeg vil fremheve de GODE sidene. For dette er en bok fylt av godhet, håp om å rette opp noe som har gått galt, omsorg, omtanke, vennskap og kjærlighet.

Jeg anbefaler deg å bli med Harold på turen du også. Husk plaster.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.