"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

mandag 17. juni 2013

En blå kjole fra herr Hitler


En blå kjole fra herr Hitler
av
Toril Brekke


Forhåndsvisning

Denne boken hørte jeg som lydbok, og den er ikke så tykk. Papirutgaven er visst bare på 176 sider. Jeg har ikke lest noe av Toril Brekke før. 
Jeg antok av tittelen at boken handlet om en gammel dame som ville fortelle historien sin, og på en måte var det også det. Hun het Irma, var tysk og ensom, og fikk tilfeldigvis kontakt med Liv i nabolaget. Liv ruset seg og var suicidal. Litt av et par dette her!
Dette var ikke en bok for meg. Den var bare trist, trist, trist. Og jeg synes ikke den var særlig troverdig. Jeg har hørt bedre historier. Da jeg var ferdig med den tenkte jeg: "Denne boken hadde jeg fint klart meg uten."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.