"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

torsdag 16. mai 2013

Etter Kairo


Etter Kairo
av 
Tove Nilsen


Bak på boken:
"Ola har verdens beste kjæreste og verdens beste flyvervenn. Men han har også en far som med jevne mellomrom forsvinner inn i sin egen verden, og en mor som søker tilflukt hos Marlon Brando. Selv rømmer Ola til Kairo når den norske førjulsgalskapen brer om seg og han ikke har så lett for å snakke med noen om hva han tenker på. For hva er egentlig normalitet når så mye menneskelig er tuftet på galskap? Og hvor går grensene for hva sinnet kan utrette, eller grensene for hva det kan tåle?

Tove Nilsen har skrevet en roman som utfordrer sansenes mysterium.  Etter Kairo er samtidig en kjærlighetsroman fylt av varme og humor, og en hyllest til alle dem som går rundt og bærer på noe uten å gi seg."

JEG synes boken var kjedelig. Tove Nilsen skriver på en måte jeg liker, men handlingen i boken interesserte meg ikke noe særlig.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.