"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

torsdag 18. april 2013

TRÅDEN


Tråden
av
Victoria Hislop




Jeg elsket ØYA, og gledet meg til denne boken. Og jeg ble ikke skuffet. TRÅDEN er skrevet på samme måte som ØYA; en blanding mellom historiske fakta og fiksjon. 
Vi følger noen greske familier gjennom hele forrige århundre. Byen Tessaloniki er der det meste foregår.




Og duverden for en mektig historie de opplevde. På godt og vondt.  Mye vondt. Veldig mye vondt. Men boken forteller også en hjertegod historie med uendelig mye kjærlighet.

Jeg googlet de historiske hendelsene underveis, for da ble historien enda mer virkelig. Dette kunne ha hendt. Mennesker som dem i boken har levd.

Finn frem lommetørklet. Du kommer deg garantert ikke til slutten av denne boka uten å gråte. En nydelig bok.


Jordskjelvet i 1978


Slik er byen idag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.