"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

onsdag 24. april 2013

LIFE SWAP


Live swap
av 
Jane Green




Vi var på ferie i Antibes nylig, og på det lille hotellet vi bodde på var det et "bibliotek"; bøker gjester hadde satt igjen. Vi satte igjen en bok, og så tok jeg med meg denne hjem. (Book swap?)
Den er tykk og på engelsk, så det gikk litt tregt å lese i forhold til norske bøker, men den var lettlest allikevel. 
Jeg tror ikke jeg har lest noe av Jane Green før, og jeg likte godt denne boken. Det er en dameroman med den riktige kvoten av kjærlighet og intriger, men den inneholdt også tanker og problemstillinger en vanlig voksen dame må forholde seg til i sitt liv. 

Vicky og Amber bor i henholdsvis London og en forstad til New York. Hva skjer når single Vicky skal bytte liv med Amber som har både mann og barn i noen uker? 

Her får vi et innblikk i livet for glamorøse jenter i London, og til vellykkede og høyt lønnede amerikanere med store, hvite tenner. Men ER alt så glamorøst og vellykket??

Jane Green skal jeg lese mere av. Jeg har bare funnet en av hennes bøker på norsk, så jeg får bestille flere på Amazon. Der har de brukte til en slikk og ingenting, så da kommer de på litt over 100,- med frakten.


Men har DU noen Jane Green-bøker liggende, så kjøper jeg dem gjerne!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.