"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

søndag 28. april 2013

Aamodt & Kjus


Aamodt & Kjus
av
Svein Tore Bergestuen


Denne boken har jeg lest høyt for mannen min, og vi har virkelig kost oss med historien den forteller.
At disse to alpinistene er spennende personligheter og fantastiske sportsmenn, det vet vi jo alle. Men hva det virkelig har kostet å komme til topps (og i så  mange år!) er det jo ikke lett for vanlige mennesker å forstå. 

Boken har gitt et godt bilde av hva som har gjort dem til de stjernene de er, og samtidig til de fine menneskene de også er.

Noen av stykkene i boken er virkelig heseblesende og spennende lesing, andre ganger har jeg virkelig blitt rørt. Og totalt sitter vi igjen med en voldsom respekt for disse to mennene og de som har hjulpet dem frem. 

Vi pleier å kose oss med "Hvem kan slå Aamodt og Kjus" på TVN på lørdagskveldene. Nå blir det ekstra gøy, for nå kjenner vi liksom gutta litt bedre.

Boken anbefales virkelig! Super gave til sportsinteresserte menn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.