"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

søndag 4. november 2012

NED TIL ELVA - Leif Enger





Boka har fått SÅ bra omtale. Jeg gledet meg til den. Men ble skuffet. Dette var ikke noe for meg. Historien begynner bra, men det blandes inn så mye rart! Her er det overnaturlige hendelser, Gud og Butch Cassidy i skjønn forening.

Jeg liker godt John Irving og hans utrolige historier, men dette ble for kjedelig. Siste halvdel av boken skummet meg ved å lese en halvside her og der. Og jeg klarte fint å henge med i historien allikevel. Det var så mye uviktig innimellom at det ikke gjorde noe.

Og min mening er nå at i Irvings bøker KUNNE alt det rare skjedd, men her er det bare sprøyt. Les noe annet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.