"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

mandag 22. oktober 2012

AGNES I SENGA - Heidi Linde




AGNES I SENGA
av 
Heidi Linde


Agnes i senga










Heidi Lindes forrige bok, (Nu, jävlar) fikk veldig god kritikk. Men fikk jeg somlet meg til å lese den? Vel, ikke ennå, men den ligger og venter på meg på biblioteket nå.

Men denne tittelen Agnes i senga fenget meg veldig. Og jeg leste lystig i vei! 
Dette er en deilig, avslappende bok, men ikke verdens største leseopplevelse. 
MEN; den hadde noe som de færreste bøker har. Den ga meg en mulighet til gjenkjennelse som jeg ikke har vært borti før. Selv om jeg er over 50 så har jeg ikke SÅ dårlig hukommelse.  Jeg husker hvordan det var å være betraktelig yngre enn nå, singel, pengelens, selvopptatt og med en hjerneaktivitet som vekslet mellom idiot og geni. 

Er du ung, voksen dame, så les og kos deg. Du vil sikkert kjenne deg igjen, og gjør du ikke det, så må jeg bare si: LUCKY YOU!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.