"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

søndag 2. september 2012

SKJEBNESØSTRENE - Eleanor Brown



SKJEBNESØSTRENE
av
Eleanor Brown

Skjebnesøstrene 







Dette bokomslaget tiltalte meg veldig. Jeg gledet meg til å lese boken. Men den ble igrunnen en skuffelse. 
For det første så likte jeg ikke måten den er skrevet på. Eller kanskje det er oversettelsen som ikke er god? Her kommer de innskutte bisetningene på rekke og rad. Og det uten at de har noen setning å være innskutt i. Dette forstyrret meg veldig under lesingen, for jeg skjønte rett og slett ikke hva jeg leste. Jeg måtte stoppe opp og lese de siste setningene om igjen flere ganger.

Historien i boken er ganske tynn, og i mine øyne også ganske usannsynlig. De tre søstrene vi møter i boken er +/- 30 år, men  duverden så selvsentrerte, umodne og kranglevorne!


Dette er en helt OK tidtrøyte-bok, men ikke noe mer. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.