"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

tirsdag 24. juli 2012

GRETNE GAMLE GUBBER - Finn Bjelke


Gretne Gamle Gubber
av 
Finn Bjelke

 
Jeg lånt denne boken som digibok og har hatt den hengende rundt halsen i digibok-avspilleren min. Den ser sånn ut, for dere som ikke har sett en:


Veldig fint å plukke årets solbær mens forfatteren Finn Bjelke leser så lunt og rolig i ørene mine.


 


Boken er "en håndbok i surmuling", og dere skjønner selvsagt at her er det humor med i bildet. Men veldig mye alvor også.

Noen har kanskje oppdaget at menn (og kvinner) forandrer seg med årene. Jeg tror ingen av oss unngår dette, nei. Og uttrykket "Gretne gamle gubber" er jo godt kjent.  Og ikke uten grunn. Jeg har gått så langt i min vennekrets at jeg allerede nå har begynt å advare mannlige venner om denne tilstanden som har en tendens til å dukke opp i 60-årsalderen. Og er det bare mannfolka som blir rammet? Neida, vi damer kan også bli ganske ufordragelige med årene. Hvordan skal vi unngå den tilstanden, damer??? Hvordan skal vi forbli de superhyggelige, snille, blide, tolerante og overbærende skjønne kvinnene vi er nå?

Kanskje dette er en fin gaveidé, så blir det kanskje litt færre surpumper rundt oss i årene framover?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.