"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

lørdag 7. april 2012

VINTAGEAFFÆREN - Isabel Wolff



 



Vintageaffæren
av 
Isabel Wolff


Ja, så falt jeg for fristelsen igjen, da.
Det ble en sånn DROPS-bok.
Etter en uheldig Shopaholic-opplevelse for en stund siden (æsj, og dobbelt-æsj), så hadde jeg bestemt meg for å aldri kaste bort tid på Litterære Drops-bøker igjen.
Men åssen er'e ikke, da?! Omslaget bare ropte på meg med sitt rosa og lilla, med tyll og så søtt som bare det.

Og jeg har kost meg. Boken er romantisk, trist, glad, moderne og gammeldags. Den skildrer forskjellige typer mennesker med svake og sterke sider. 

Hovedpersonen Phoebe starter en butikk med vintage-klær, og så spinner historien rundt butikken og menneskene Phoebe møter på sin vei. Den forteller også om livet hennes og familien, og en blir liksom "kjent" med henne. Og en liker henne veldig godt. Det er ikke til å unngå.

Boken forteller også om historiske hendelser, og det er jo interessant, selv om det ikke var noe nytt for meg i den. Men for en leser som er 25 istedet for 50, så vil nok boken være knallgod. 


Til tross for at boken er skrevet (eller oversatt?) noe knotete her og der, så er historien god, og jeg hadde stor glede av å lese den. Som en lettlest og fin koseroman anbefaler jeg den virkelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.