"En populær forfatter skriver det folk tenker.
En genial forfatter får dem til å tenke noe annet."
Ambrose Bierce

mandag 23. april 2012

EN SANNSYNLIG HISTORIE - Karin Alvtegen



En sannsynlig historie
av 
Karin Alvtegen

 


Jeg har hørt denne som lydbok, og det er en hyggelig måte å lese en bok på.

Jeg hadde ikke lest noe av svenske Karin Alvtegen før, men ser på nettet at hun mest har skrevet kriminal.

Denne boken her er absolutt ikke en spenningsbok, men den er virkelig spennende allikevel. Jeg var skikkelig sugen på å få høre hva som ville skje videre, - det er driv i historien.

Personene vi møter i boka er hver for seg sterke og flotte. Vi som lesere får vite deres historie, men hver for seg vet de lite om hverandre. Det å stå utenfor som leser og se hvordan mennesker kan misforstå OG forstå hverandre er jo interessant. Og ganske vondt.

Jeg leste litt om Karin Alvtegen, og jeg forstår at hun har god kjennskap til hva som kan bo i et menneske og hvilke skader et menneske kan få på sin vei.

Vi møter mange mennesker i boka, og de er stort sett meget troverdige. De har problemer, men boken gir håp om forsoning og forbedring av tilværelsen for alle.

Det var bittelitt av innholdet i boken som var litt "mystisk"; sånt som ikke kan bevises. Og det liker jeg ikke så godt. Men jeg må innrømme at akkurat i denne boken passet det igrunnen.

Jeg vil ikke si noe om hva boken handler om, men garantert: Du vil like alle som er med i den. De er ekstremt forskjellige, sære og spesielle.


Men allikevel er dette EN SANNSYNLIG HISTORIE.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vil gjerne høre hva andre mener om denne boken, eller om du har gode boktips til meg.